Produktrecension: Deep Steep candy mint foot cream

Jag blir inte kär särskilt lätt, speciellt inte då det gäller hudvårdsprodukter, och framför allt inte beträffande pålitliga fotkrämer. Men jag har fallit pladask för den här fina och väldoftande lilla sötsaken.

Den luktar (precis som tuben skvallrar om) polkagris och doften är stark. Huruvida en skarp doft är en bra eller dålig egenskap är upp till var och en. Jag föredrar fotkrämer som luktar mycket. :)
Polkagrisdoften håller i sig ganska länge.

Konsistensen är lagom tjock, precis som Karlsson på taket. Den går in i huden väldigt snabbt och ger en behagligt svalkande effekt. Perfekt för trötta fötter!
Fötterna blir mjuka, återfuktade och känns "piggare" på något sätt.

Jag har använt den här fotkrämen i några veckor nu och den blir bättre och bättre för varje gång jag använder den. Huden har blivit otroligt mjuk och även de mest envisa områdena (exempelvis hälarna) har gått från torra till babymjuka.

Den är relativt dryg och det är en stor flaska till ett överkomligt pris.

177 ml/ca 100 kr.
Finns att köpa exempelvis hos Indulge.se

Ingredienser:
Organic Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice, Infusion of Organic Herbs; Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Extract, Melaleuca Alterniflora (Tea Tree) Leaf Extract, Eucalyptus Globulus (Eucalyptus) Leaf Extract, Mentha Viridis (Spearmint) Leaf Extract, Rosemarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Organic Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Glyceryl Stearate (Vegan), Glycerin (vegan). Caprylic Acid (Coconut Fatty Acid), Organic Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Natural Aroma (Organic Essential Oil Blend), Yucca Glauca (Yucca) Root Extract, Organic Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, Mangifera Indica (Mango) Seed Butter, Persea Gratissima (Avocado) Butter, Glycine (Amino Acid), Tocopherol (Vitamin E) Natural, Cyanosis Tetragonoloba (Guar) Gum, Xanthan Gum, Potassium Sorbate

Betyg: 5/5




Agnes:

Brukar inte skämma bort mina stackars fötter så mycket och de får oftast nöja sig med en klick bodylotion, känns dock som att en riktigt bra fotkräm skulle vara värt att införskaffa! Denna verkar vara toppen! Tack för tipset :)

2011-09-21 | 19:24:28
http://ekolicious.blogspot.com
Elisabeth-beautytalk:

Det låter som en riktigt bra fotkräm, jag är också väldigt sugen på att köpa denna.

Brukar precis som Agnes inte skämma bort mina fötter särskilt ofta utan de får mest en dos av någon överbliven handkräm och body lotion som måste bli uppanvänd. ;)

2011-09-22 | 11:33:16
http://beautytalk.blogg.se/




»
»
»