Mixa fram ny ögonskugga

Ibland när jag inte har något bättre för mig brukar jag leka kemist och mixa fram nya nyanser av ögonskuggor. Har aldrig provat göra nya läppstiftsnyanser men hoppas att detta verktyget som jag skrev om för några dagar sedan ska kunna göra det möjligt. :)

Det jag gör är att jag tar några nyanser av ögonskuggor som jag redan äger. Vanligtvis blir det några av de som jag sällan använder.

Jag häller över lite i någon slags behållare. På bilden nedan har jag enbart använt Lily Lolo's ögonskuggor, och det är nyanserna Mudpie, Cream soda, Angelic och även lite av deras blush Oh la la.



Resultatet blev en väldigt skimrande mörkbrun nyans som lyser lite lite rött i solen. Lyckades tyvärr inte fånga det röda på bild, men det blev riktigt fint. Den här nyansen kommer jag att använda ofta! :)
Den är lik den befintliga nyansen Mudpie eftersom det var den nyansen jag använde mest av, men tack vare nyansen Cream soda blev den något ljusare och tack vare nyansen Angelic fick den lite skimmer. Och tack vare blushen Oh la la lyser den lite rött i solen. Jag är jättenöjd! :)



Gjorde även en nyans av Cream soda, Soft brown och lite Pink champagne. Denna nyansen är nästan matt med inslag av rosa. Den är något ljusare med lite skimmer i verkligheten.



Agnes:

Smart idé! Blev säkert jätte fint! :)

2011-09-23 | 20:27:34
http://ekolicious.blogspot.com




»
»
»