Hårinpackning som gör håret väldoftande & mjukt

Den här hårinpackningen råkade jag göra en dag. Det var meningen att jag skulle använda vanlig olivolja men tog fel flaska, så det blev olivolja med doft av basilika. Tur i oturen kan man säga såhär efteråt med facit i hand!

Den gör håret mjukt och följsamt, plus att det luktar fantastiskt gott!


♥ En starkt doftande olja, exempelvis olivoljan med basilika.
♥ 2 msk honung



Massera in honungen i hårbotten.


Applicera oljan i längderna några cm från hårbotten. Var noga med topparna!


Låt verka minst 1 timme.


Dags att skölja ur. Börja med oljan.
Det är viktigt att du är noga när du gör detta.
♥ Ta schampoo direkt och massera in tillsammans med oljan.
♥ Skölj med ljummet vatten
♥ Schampoo igen + balsam om du vill
♥ Skölj med ljummet vatten


Dags att skölja ur honungen.
♥ Skölj håret en extra gång innan du börjar.
♥ Massera in schampoo i hårbotten.
♥ Skölj med ljummet vatten.
♥ Upprepa vid behov.
♥ Avsluta med att skölja igenom håret en gång till.



Jag har fått rätt många mail från olika läsare som är lite tveksamma till oljeinpackningar.
Var inte rädda för oljan, tjejer!
Jag kan inte garantera att håret inte blir lite fett efteråt. Det enda jag kan säga utan att ljuga är att det aldrig hänt mig eller någon i min bekantskapskrets. Ärligt talat vet jag inte om det är fakta eller myt.
Är man orolig kan man planera in att göra inpackningen då man vet att man ska vara ledig i några dagar.

Ang. schampooneringen.
Du behöver inte använda speciellt mycket.






»
»
»