Produktrecension: Organic indulgence Lavender Body Wash

Den här duschgelen är doftsatt med lavender och plumeria och luktar väldigt starkt i duschen, men försvinner direkt efter tvätt vilket är synd för den luktar väldigt gott.
Det är en stor flaska (236ml) till ett relativt billigt pris (ca 100 kr), och den kan vara dryg beroende på hur man använder den. 

Använder man en sk. tvättros så löddrar den väldigt bra, men om man bara smörjer in med händerna löddrar den knappt något alls och räcker alltså inte lika länge.

Flaskan måste placeras uppåner, annars rinner gelen ut i korken. Jag vet inte om det är nåt knas med just min flaska eller om alla är såhär.
Den här gelen är väldigt rinnig och man behöver inte klämma på tuben, utan gelen rinner ut på egen hand bara man håller den nedåt. Väldigt omständigt.

Den här gelen gör förvisso huden ren, men blir tyvärr även torr på köpet.





Ingredienser:

Organic aloe barbadensis leaf extract, euterpe oleracea (acai) fruit extract,
organic lycium barbarum (goji berry) fruit extract,
organic yang mei (yumberry) fruit extract,
wildcrafted (maqui) fruit extract, wildcrafted (maqui) fruit extract,
coco glucoside, glycerin, algae extract,
aroma (organic and wild crafted essential oils),
caprylic acid, organic helianthus annuus (sunflower) seed oil, xanthan gum, cyamopisis tetragonoloba (guar) gum,
citric acid, potassium sorbate.

Pris:
ca 100 kr/236 ml

Finns att köpa bl. a hos Indulge.se



Så, en kort sammanfattning:
Luktar gott, men doften försvinner direkt efter tvätt.
Enerverande flaska
Rinnig konsistens
Relativt dryg beroende på hur man använder den
Huden blir ren men torr

Allt som allt tycker jag att detta är en ganska dålig duschgel och jag kommer inte köpa den igen.
Betyg: 1½ av 5


Agnes:

Har en body lotion från det märket som jag gillar jätte mycket! Blev dock lite besviken på doften första gången när jag öppnade den eftersom att jag förväntade mig att den skulle lukta mer som päron, men den luktar inte illa för det! Synd att du inte gillade denna, Organic Indulgence tycker jag annars verkar vara ett bra märke :)

2011-09-15 | 20:35:23
http://ekolicious.blogspot.com
Sofie:

Ja, Organic indulgence är ett bra märke men den här body washen föll mig inte i smaken :)

2011-09-16 | 07:16:33
http://lecapitan.blogg.se/




»
»
»