Ansiktsmask med grapefrukt (20 min)

Jag har väldigt fet och aknebenägen hy, och detta är en av mina favoritmasker. Jag brukar göra en sån här när min hud är extremt fet, stressad och obalanserad vilket den har en tendens att bli ett par dagar varje månad.

Den här masken är bra för er med fet och aknebenägen hy men fungerar även för normal hy. Bör inte användas av er med känslig eller torr hy. Här är en mängd olika ansiktsmasker om den här inte passar din hudtyp. :)


♥ ½ grapefrukt
♥ 1 msk grädde
♥ Några droppar olivolja
♥ 1 sil



Gröp ur grapefrukthalvan i en stor skål. Mosa. 


Sila bort vätskan och spara den.


Blanda olivoljan och grädden med fruktköttet noga.


Applicera ett tunt lager av blandningen.


Badda in lite grapefruktsaft. Låt verka ca 20-30 minuter.


Skölj av med ljummet vatten.






»
»
»