Produktrecension: Badger Sleep balm

Detta är en produkt framställd för att förbättra nattsömnen.
Tanken är att man ska smörja in sig med den strax innan sängdags för den här salvan verkar rogivande och avslappnande.

Den är doftsatt med lavender och bergamott, och luktar väldigt intensivt.
Jag har smort in händerna med den varje kväll i lite mer än en vecka nu. Dels blir händerna väldigt mjuka och man blir även o t r o l i g t avslappnad. Jag var ärligt talat lite skeptisk i början, men den är salvan lever verkligen upp till dess namn! Rekommenderas starkt till alla er som har svårt att komma till ro vid läggdags. Jag har sovit som ett litet barn under tiden jag använt den.

Precis som alla andra salvor från Badger behöver man inte använda alls särskilt mycket för att täcka stora områden. Klicka här för att se en kort film jag gjorde för att visa hur man applicerar Badger balm.

Den är väldigt skonsam och det går bra att använda den på barn också. Badger har iofs en liknande salva som är speciellt framtagen för barn som kallas "night night", men den säljs inte i sverige ännu utan man måste beställa från USA. Är du intresserad av att läsa mer om den kan du kolla på Badgers hemsida.

Vart man smörjer in sig tycker inte jag har så stor betydelse. Jag har som sagt smort in händerna, men man kan även smörja in tinningarna, näsan, bakom öronen, hakan, handlederna, hals osv. Så den är väldigt mild även mot huden.

Ingredienser:
Organic Extra Virgin Olive Oil, Natural Beeswax, Castor Oil, and Essential Oils of Bergamot, Ginger, Organic Rosemary, Lavender & Organic Balsam Fir.

Pris: (från eleven.se)
79kr/21g
119kr/56g

Här är en film som visar hur sleep balm tillverkas.


(Jag blev lite förälskad i Badger-killens "Bröderna Fluff"-hår)

Betyg: 5/5






»
»
»