Produktrecension: 100% pure Coffee bean caffeine eye cream

Det var bloggaren Beautytalk som tipsade mig om den här ögonkrämen för någon månad sedan, och jag fick med den som provförpackning när jag beställde från Eleven.se för några veckor sedan. Tuben på bilden är alltså inte orginalförpackningen. Scrolla ner för att se hur den egentligen ser ut.

Det här är en ruskigt bra ögonkräm, och den har totalknockat den krämen som jag använde tidigare.

Den återfuktar, gör huden mjuk och stramar upp vilket jag tycker är A och O när det gäller ögonkrämer. Det är obligatoriska grundläggande egenskaper, menar jag.
(Är man däremot ute efter en anti-age-kräm kanske inte detta är det bästa alternativet utan man bör nog söka sig till en kräm med lite mer riv i.)

Den har marknadsförts som en produkt som trollar bort mörka ringar under ögonen. Det har jag tyvärr inte märkt av, vilket är synd. Däremot har jag läst recensioner av den här krämen och den verkar ta bort mörka ringar hos vissa medan den är verkningslös i det avseendet hos andra, och tyvärr tillhör jag den senare kategorin.

Den är väldigt dryg! Man behöver inte applicera alls särskilt mycket för att uppnå önskad effekt och det är ju kanon med tanke på priset som är ganska brutalt för min studentplånbok.
Så, tack vare att den är väldigt dryg är den värd priset.

Konsistensen är lagom tjock och det gillar jag, för det känns som att det blir enklare att applicera en tjockare kräm än en annan med mer rinnig konsistens.
Klappar/duttar man inte in den ordentligt bildas en hinna. Det tänker jag däremot inte räkna in i slutbetyget för gör man det ordentligt så blir det ju inte så. Det är väl bara jag som är otålig ibland antar jag. :)

En väldigt trevlig egenskap den här krämen har är doften. Det är en slags kombo av choklad och kaffe. Den är väldigt mjuk och subtil så den sticker inte i näsan eller känns påträngande, utan är väldigt behaglig och angenäm. Bland de recensioner jag läst är det ingen som kommenterat själva doften som negativ utan snarare tvärtom! :)
Att en ögonkräm ska lukta gott står inte särskilt högt upp på min prioriteringslista när jag shoppar ögonkrämer och det är nog inget man aktivt letar efter - men det är utan tvekan ett väldigt trevligt plus! Det håller i sig väldigt länge dessutom. Då och då under dagens lopp fångar man upp den mysiga choklad/kaffe-doften.

Den finns att köpa hos Eleven.se för 239 kr/29g.
Planerar man att beställa mycket från 100% pure rekommenderar jag att handla från deras europeiska webshop där den kostar 20 dollar, vilket motsvarar ungefär 140 kr.

Såhär ser orginalförpackningen ut:



Ingredienser:
Organic Green and White Tea, Blackcurrant Oil, Organic Green Coffee, Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin C (ascorbyl palmitate), Chamomile and Lavender wax, Pure Vanilla Absolute, extracts of Rosemary, Oregano, Thyme, Grapefruit Seed and Golden Seal.

Detta är som sagt en helt fantastisk kräm och jag är jätteglad att Beautytalk tipsade mig om den, tack så mycket! :)
Jag skulle jättegärna vilja ge den en femma men med tanke på att den inte gjorde något åt mina mörka ringar så blir det betyget: 4,5 av 5




Föredrar ni videorecensioner istället för dessa vanliga recensioner?
Lämna en kommentar eller skicka ett mail.




Elisabeth:

Doften är bara för härlig, jag kan inte låta bli att sniffa lite extra på den när jag lägger på krämen. ;)

2011-09-29 | 20:13:15
http://beautytalk.blogg.se/
Emma:

den luktar så gott! man vill äta den men det går nog inte ;)

2011-10-01 | 11:56:47




»
»
»