Produktrecension: Figs & Rouge läppbalsam (Coco Vanilla)

Jag har provat Figs & Rouge Coco Vanilla. Kicks har nyligen tagit in dessa i sitt sortiment och det är ju kanon!
Finns även på eleven.se

Pris:
89 kr/17 ml


Ingredienser:
Helianthus Annuus SeediOil,
Butyrospermum ParkiilFruit Butter,
CeralAlba, Vanilla PlanifolialFruit Extract,
TheobromaiCacao Seed Butter.






Återfuktar läpparna, gör dem mjuka och motverkar sprickor. Den är dessutom väldigt dryg eftersom man inte behöver använda alls särskilt mycket och man behöver inte applicera speciellt ofta för att behålla effekten.
Bra pris dessutom!

Konsistensen är lite grynig innan den smält på läpparna, och smälter gör den väldigt fort och läpparna blir glansiga och mjuka nästan omedelbart!

Jag är egentligen inget fan av läppbalsam som kommer i en burk, för det är väldigt ohygieniskt.
Den här produkten har marknadsförts som ett väldoftande och välsmakande läppbalsam. Ärligt talat tycker jag inte att den smakar något alls, men den luktar lite kokos. Hade någon bett mig göra ett blindtest hade jag inte kunnat säga vad det var för doft dock.

Allt som allt är det här ett toppenbra läppbalsam!
Betyg: 4 av 5







»
»
»