Hårinpackning med banan (15 min)

Den här inpackningen lämpar sig till folk som har tunt och torrt hår.
Gör håret mjukt, smidigt och ger intrycket av fylligare hår.



♥ Bananer. Antalet beror på hur långt hår du har. Mitt hår är ca 60 cm långt och ganska tjockt och jag använder tre medelstora bananer.



Mosa bananerna med gaffel. Du kan mixa dem också om du vill.
Konsistensen ska bli krämig men inte för rinnig.



Applicera masken i fuktigt hår. Förslagsvis efter att du duschat.
Låt verka ca 15 minuter.



Tvätta bort med ljummet vatten och schampoo + balsam.



Elisabeth:

Att använda banan som hårinpackning är något jag aldrig testat, men det låter väldigt spännande och som något som skulle passa mitt torra hår. Jag måste nog testa det någon dag.

2011-08-26 | 17:28:23
http://beautytalk.blogg.se/




»
»
»